Проект "Читати, щоб бути у тренді"
Пропоную вам, мої учні та учениці, популяризувати МОДУ НА ЧИТАННЯ, щоб книга і ті, хто її читає, вважалися кращими, щоб це було престижно!
До речі, під час дискусії на 20-му Форумі видавців німецький посол Крістоф Вайль зазначив: «Українські діти читають більше від німецьких». Та все ж таки, культура читання зараз під загрозою.Пропоную вам долучитись до проєкту! УПЕРЕД!
Тривалість проєкту - 2 тижні.
Частина 1 ( Перший тиждень)
Етап І. Сімейне читання та приклад рідних
Крок 1. Поговоріть вдома з рідними та дізнайтесь, чи люблять вони читати, якщо так, то які книжки вони читають найчастіше.Крок 2. Дізнайтесь, чи є у ваших рідних улюблена (улюблені) книжка (книжки) і яка (які) саме. Поцікавтесь, чому саме ця книжка їм подобається і чи рекомендують вони прочитати її вам та в якому віці).
Крок 3. Попросіть рідних пригадати, які книжки вони читали, коли були у вашому віці. Можливо, щось порадять прочитати вам.
Крок 4. Спробуйте згадати, які книжки вам читали ваші батьки (бабусі, дідусі чи хтось з рідних), коли ви не вміли ще читати самостійно. Запропонуйте мамі, татові (або комусь з рідних) згадати, які з прочитаних ними книжок, були вам найбільше до вподоби.
Крок 5. Можливо, свою улюблену дитячу книжку ви читали своїм молодшим братикам або сестричкам (якщо вони у вас є). А може, у вас є старші брат або сестра, які читали вам або радили прочитати книжку, яка їм найближча до душі.
Крок 6. Поділіться із своїми однокласниками/однокласницями, чи є у вашій сім'ї традиція спільного сімейного читання (наприклад, прочитали одну і ту ж книжку, поділились враженнями або обговорили якісь проблеми, висвітлені/невисвітлені автором у творі). Якщо є така традиція, розкажіть, як це відбувається.
Цікаво!
Росс Кемпбелл у своїй книжці «Як любити дитину» визначає 4 способи показати свою любов, як її бачить дитина, а не як ми собі уявляємо:
- позитивні думки щодо дитини, очі в очі;
- постійний контакт, доступність, гра разом;
- контакт фізичний;
- розваги, розмова, читання – коли час належить повністю дитині.
Усе це забезпечує читання дитині щонайменше 20 хвилин в день.
Етап 2 ( Другий тиждень). Книжка у моєму житті
Крок 1. Поміркуйте, яке місце займає книжка у вашому житті.Крок 2. Проаналізуйте, як часто ви читаєте книжки. Спробуйте підрахувати, скільки книжок ви прочитали за останній місяць, а за рік.
Цікаво!
Чи відомо вам, що Ілон Маск, коли був підлітком, читав по дві книги в день в нескінченному списку дисциплін, включаючи наукову фантастику, філософію, релігію та програмування. І, за його зізнанням, саме ця жага знань дозволила йому розібратися в найрізноманітніших предметах і стати успішним.
Крок 3. Спробуйте пригадати (або зверніться за допомогою до ваших рідних), яку книжку ви прочитали самостійно вперше?
Крок 4. Чи є у вас улюблена книжка? Яка саме і чому вона? А може, у вас є улюблений автор/улюблена авторка? Хто це і чому саме його/її твори вам до вподоби?
Крок 5. Спілкуючись із друзями, подругами, однокласниками й однокласницями, рідними, поділіться своїм уподобанням щодо книжки або автора/авторки. Дізнайтесь, може, хтось із ваших близьких має схоже уподобання (це дасть можливість об'єднатись для презентації).
Крок 6. Підготуйте презентацію ( у зручній для вас формі) творів улюбленого автора/улюбленої авторки або улюбленої книги і представте його своїм однокласникам/однокласницям, рідним, друзям на уроці-захисті проекту.
Висновки
- Чи погоджуєтесь ви з думкою, що читати – це справді бути у тренді, бути серед тих, хто мислить а, отже, розвивається та йде вперед.
Поділіться своїми міркуваннями у формі есе, розмістіть допис на дану тему на своїй сторінці у соцмережах.
- Створіть свої "рецепти" популяризації МОДИ НА ЧИТАННЯ (найкращі з них будуть розміщені у блозі).
Частина 2
Етап 3. Бібліотека - мій друг?
Крок 1. Проаналізуйте, як часто ви ходите до бібліотеки. Чи є ви активним корстувачем/активною користувачкою?Крок 2. Чи любите ви ходити до бібліотеки з друзями, подругами? Можливо, ви ходите до бібліотеки разом із рідними?
Крок 3. Яку останню книжку із публічної бібліотеки ви прочитали? Поділіться своїмми враженнями. Чи порадите прочитати її іншим і чому?
Крок 4. Поділіться своїм досвідом, як ви вибираєте книжки у бібліотеці.
Крок 5. Спробуйте переконати своїх рідних, друзів, однокласників та однокласниць, що бібліотека може стати помічником у різних життєвих ситуаціях.
Крок 6. Чи брали ви участь у проектах, організованих бібліотекарями? Якщо так, то в яких?
Етап 4. Книжки у житті відомих і знаменитих
Мабуть, у кожного із вас є кумири (зірки шоубізу, актори, успішні представники/представниці бізнесу тощо). За допомогою мережі Інтернет дізнайтесь, чи люблять вони читати і які їхні читацькі уподобання.
Результати ваших досліджень розмістимо на сторінці блогу.
Етап 5. Книжкові новинки
Етап 5. Книжкові новинки
Немає коментарів:
Дописати коментар