Шестикласникам

субота, 14 березня 2020 р.

Карантин - не канікули або Як самоорганізуватись

  Карантин, запроваджений в Україні, вніс свої корективи у звичний нам ритм життя. Інколи виникає відчуття, що життя догори дригом пішло, адже не треба вранці вставати до школи, не можна  гуляти з друзями на вулиці. А ще всі  заговорили про дистанційне навчання, а це, як виявилось зовсім не просто. Ніби й часу вільного багато, а виявляється, не встигаємо зробити усе задумане. А все тому, що  срави треба вміти  планувати.
  Отож, під час карантину ми маємо дбати про своє здоров'я, плідно працювати, поєднуючи це з відпочинком.
  Що ж робити?

Порада 1. Щоранку встаємо у звичний для нас час (ніжитимемось у ліжку лише у вихідні).
Порада 2. Записуємо на папері усі  справи і вказуємо час, який плануємо витратити на них (наприклад, ранковий душ - 10 хвилин, сніданок - 15 хвилин, спілкування у соцмережах - 20 хвилин,  почитати книжку - 30 хвилин, час на навчання - 1 година, прогулянка з собакою - 30-40 хвилин тощо).
   Дуже добре, якщо ми навчимось визначати  пріоритетність справ,  а це вже метод тайм-менеджменту ( до речі, дуже корисна навичка, без якої дуже складно встигати у сучасному світі).  І тут у пригоді вам стане матриця Ейзенхауера.
Ідея створення цієї матриці належить  одному з президентів  США Ейзенхауеру. Він був вкрай зайнятою людиною, тому постійно працював над вдосконаленням свого розкладу та упорядкуванням накопичених справ. Суть матриці у тому, щоб відрізняти термінові справи від важливих, а від занять, які не приносять користі, відмовитися взагалі.
Виглядає матриця як чотири квадрати, які утворюються при перетині осей "Важливо - Неважливо" по горизонталі і "Терміново - не Терміново" по вертикалі.
 Зацікавились? Більше про це можна дізнатись тут або за цим  покликанням.
І повірте,  якщо ви навчитесь правильно планувати свій час і відрізняти за допомогою цієї матриці важливі справи від неважливих, то будете встигати більше і швидше прийдете до  своєї мети.
   Порада 3.  Чергуємо справи з відпочинком. Наприклад, 30-40 хвилин працюємо,  15-20 хвилин відпочиваємо.
Порада 4. Усі виконані справи відмічаємо у листку-планувальнику. Між іншим, психологи радять хвалити себе за виконання запланованих дій.
Порада 5.  Виконуючи завдання, уважно читаємо умови, створюємо опорні конспекти, карти знань, ейдос-конспекти тощо, записуємо найважливіші думки  і те, що не розуміємо.
Порада 6. Не боїмося звертатись за допомогою до друзів, батьків, вчителів. Пам'ятаймо, що одна бджола меду не наносить.


Немає коментарів:

Дописати коментар